1993 yılıydı sanırsam. Ankara’dan İstanbul’a geliyordum. Bolu’da kar yüzünden yol kapanmış, yaklaşık 20 saat sürmüştü Ankara – İstanbul yolculuğu. Gün doğmak üzereyken uyanmışım, boğaz köprüsünden geçiyorduk ve radyoda “Geceler” çalıyordu. İstanbul’da şafak vakti… Geceler katran karası geceler… ve Nilüfer’in muhteşem sesi… Şarkı beni benden aldı, kendimden geçtim. İstanbul’a, boğaza ve renklerine tekrar aşık oldum.

Geçen hafta D&R’da “Yeniden Yeni Yine” albümünü görünce birden o sabah geldi aklıma. İçim pır pır aldım albümü. Şarkı listesine bakmadım bile, yorumcunun Nilüfer olması albümü almam için yeterliydi zaten. Adı Yeniden Yeni Yine olan bir albüm ve Nilüfer; benim için “Geceler” demekti, “Canım sıkılıyor canım”, “Esmer Günler”, “Kar Taneleri” demekti.

Fakat albümü inceleyince biraz ters köşe oldum. Çünkü Nilüfer bu albümde kendi şarkılarını değil de daha önce başka vokaller tarafından söylenmiş, dönemlerinde hit olmuş 12 şarkı seslendirmişti. Geçtiğimiz bir hafta içinde 5 kere başından sonuna dinledim yine de ters köşe duygumu üstümden atamadım. Belki de adı “Yeniden Yeni Yine” olmasından, bu albümün içinde en az iki Kayahan bestesi olmalıydı çünkü. Hele Kayahan’ın şarkı yazarlığının, Nilüfer’in yorumculuğunun zirvesi “Geceler” mutlaka olmalıydı. Hadi o olmadı, “Esmer Günler” ya da “Kar Taneleri” olmalıydı. Nilüfer bir nostalji albümü çıkardıysa, o albümü dinlerken ya içim kıpır kıpır etmeliydi, ya da boğazıma bir yumru saplanmalıydı. Hiçbiri olamadı.

Niye bu albüme bir kaç Kayahan şarkısı koymazlar diye düşünürken, araştırınca anladım ki; Kayahan besteleri kanuni bir takım sebeplerden kullanılamıyor. Hatta Fizy, Spotify gibi platformlarda Kayahan yok. Ancak Youtube gibi platformlardan Kayahan’ın şarkılarına ulaşabiliyorsunuz. Ne denir? Hangi hakla sevenlerinden Kayahan’ı mahrum ederler bilemedim.

Bütün bu yazdıklarım bizi Kayahan’dan mahrum etmeye çalışanlara sitem aslında. Ve Yeniden Yeni Yine çok başarılı bir albüm. En büyük başarısı ise yorum ve düzenlemelerde. Yorum o kadar farklı ki; sanki bu şarkılar yeni ve ilk defa Nilüfer’den dinliyormuş gibi hissediyorsunuz. Daha çok Sezen Aksu besteleri var albümde, bunun yanı sıra Hoşgör Sen, Memleketim gibi çok daha eski parçalar da var. Ben en çok, daha önce Ajda Pekkan tarafından yorumlanan “Yalnızlığa Hüküm Giydim”i beğendim. Levent Yüksel’in “Yarim İstanbul”u bir kadın elinde ancak bu kadar güzel olabilirdi. Zamanında çok sevdiğimiz ama yıprattığımız bazı şarkılara Nilüfer’in tazelik getirmesi de çok güzel olmuş. Bunu da ancak onun gibi büyük bir yorumcu yapabilirdi.

Tamam boğazıma bir yumru saplanmadı ama çok güzel şarkıları mükemmel bir yorumla dinledim. Onunla ve onun şarkılarıyla yetiştiğim için kendimi çok şanslı hissettim. İyi ki varsın Nilüfer… Seni Seviyorum♥

Paylaşın
Tüm Misafirlerime Kocaman bir Merhaba!, Kim ki bu İremce derseniz, öğrenmeyi, okumayı, gezmeyi, üretmeyi ve şehir hayatını yaşamayı seven bir anneyim. İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunuyum. 18 sene kurumsal hayatta yöneticilikten sonra İnovatif Danışmanlık ve Eğitimler üzerine kurduğum şirketimin yöneticiliğini yapıyorum. Ve de yazıyorum... Okudukça, gezdikçe, öğrendikçe ve hissettikçe yazmaya devam edeceğim. Takipte kalın..! İremce'nin müdavimi olacaksınız.

CEVAP VER