Yetmişlerin çocukları ya da seksenlerin, doksanların gençleri Türk Hafif Müziğini çok severdik. Bu genellikle romantik bazen de hareketli müzik türüne niye ‘hafif müzik’ derdik onu da bilmiyorum ya neyse. Sevgili Erol Evgin de en sevdiğim hafif müzik sanatçılarındandı. 1970’lerin neşesini, 1980’lerin rüküş fakat samimi havasını yansıtırdı. “Hep Böyle Kal”in saflığıyla girmişti kalbime. Öyle güzel “Sen başkalarına benzeme sakın” derdi ki içim erirdi. O; kaliteli bir sanat adamı, gerçek bir beyefendi, ideal bir aile babası, mütevazi bir ruh ve en önemlisi sevgi dolu bir kalpti benim için. Biz bir nesil Erol Evgin’in uzaydan geldiğine inanarak büyüdük çünkü biz büyüdük ama o hiç değişmedi. Oldukça uzun bir süre çok özledim Erol Evgin’i ve üç sene kadar önce “Altın Düetler 1” albümünü görünce çok mutlu oldum. Hemen alıp arşivime ekledim.

“Altın Düetler 1” Erol Evgin özlemimi bir nebze giderse de düetler beni o yıllara götürecek nostaljiyi yaşatmıyordu. Bir de şarkı eksikleri vardı. Zaten ben bu proje ya da saygı albümlerinin hiç birinde umduğumu bulamadım. Yine de uzunca bir süre arabamda ya da akşam yürüyüşlerimde dinledim. Geçenlerde ise D&R’da alışveriş yaparken “Altın Düetler 2” yi fark ettim ve yine heyecanlanıp hemen aldım.

“Altın Düetler 2” de şarkı seçimleri ilkine göre daha nostalji kokuyor.

Bununla beraber vokallerin bir kısmı Erol Evgin’in yanına olmamış. Yani onun o tok kadife sesinin ve muhteşem icrasının yanında bu sesler pek acemice ve tiz kalmış. En olmamışından başlayıp en iyisine doğru kısaca bahsedersem:

Nil Karaibrahimgil ile yapılan “Canım Benim” eşleştirmesi hiç ama hiç olmamış. Nil şarkıyı “Bütün Kızlar Toplandık” tadında okumuş. Şöyle yürekten bir “Canım Benim” bile diyememiş. Farah Zeynep Abdullah –  “Sen Unutulacak Kadın mısın?” düeti de olmayanlardan. Erol Evgin bu icrayı albüme koymaya nasıl ikna olmuş onu da anlamadım. Farah bundan sonra sadece filmlerde şarkı söylesin derim ben.

Deniz Seki – “Bir İlkbahar Sabahı” icrasında Deniz Seki’de bir sorun yok bence, düzenleme olmamış. O şarkıda o kadar fazla dıpdıs ve hareket olmamalıydı. Şebnem Keskin ile seslendirilen “İbadetim” de düzenleme kurbanlarından. Şebnem Keskin’i bu albümle tanıdım ama daha yavaş bir ritim ve farklı bir düzenlemeyle şarkıdan daha iyi bir tat alabilirdik diye düşünüyorum.

Atiye “Tüm Bir Yaşam” ve Ceylan Ertem “Sitem” performansları olması gerektiği gibi değilse de beni dinlerken mutlu ettiler. Ziynet Sali’ye “Etme Eyleme” yi söylettirmişler ve düet çok keyifli. Keşke “Sitem”i ya da “Canım Benim”i Ziynet Sali’ye okutsalarmış. Kalben ile yapılan düet de başarılılardan. Kalben’in sesi “Bizim Tango”ya ve Erol Evgin’e uymuş.

Ajda Pekkan “İçimdeki Fırtına”, Demet Sağıroğlu “Yeter”, Funda Arar “Deli Divane”, Zara “Bir Bakışın Yetti” düetleri çok başarılı. Zaten bu proje albümünde yapımcı firmanın tüm kadın vokallerini kullanmak şart mıydı bilmiyorum. Misal Funda Arar iki şarkı söyleseydi. O kadar uyumlu olmuşlar ki Erol Evgin’le.

Yine de benim gibi bu şarkılarla büyüyenlere ve “Hafif Müzik” diye bir tanım duymamış gençlere iyi gelecek bu albüm. Alıp arşivinize ekleyin ya da sanal platformlardan dinleyin. Pişman olmayacaksınız.

Erol Evgin’in ise sesi de icrası da çocukluğumda, gençliğimdeki gibi. Sen “Hep Böyle Kal” Sevgili Erol Evgin. Allah sana uzun ömürler versin.

Tüm Misafirlerime Kocaman bir Merhaba!, Kim ki bu İremce derseniz, öğrenmeyi, okumayı, gezmeyi, üretmeyi ve şehir hayatını yaşamayı seven bir anneyim. İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunuyum. 18 sene kurumsal hayatta yöneticilikten sonra İnovatif Danışmanlık ve Eğitimler üzerine kurduğum şirketimin yöneticiliğini yapıyorum. Ve de yazıyorum... Okudukça, gezdikçe, öğrendikçe ve hissettikçe yazmaya devam edeceğim. Takipte kalın..! İremce'nin müdavimi olacaksınız.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here